سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امور فرهنگی و کانون قرآن و عترت دانشکده علوم قرآنی خوی


  ...وَمَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا(طلاق/3)

...و کسی که به خدا توکل کند خدا برایش بس است ، یقینا خدا فرمان و خواسته اش را (به هرکس که بخواهد) می رساند، قطعا برای هر چیزی اندازه ای قرار داده است.




      


ان تقرضوا الله قرضا حسنا یضعفه لکم و یغفر لکم والله شکور حلیم(تغابن/17)

خداوند متعال میفرماید

اگر برای جلب خشنودی خدا به نیازمندان وام نیکو دهید آن را برای شما دو چندان میکند و شما را می آمرزد و خدا عطا کننده پاداش فراوان در برابر عمل اندک و بردبار است.

 

 

 

 

 




      


مدیر مسئول فصلنامه علمی تخصصی احسن الحدیث:

تعالی و پیشرفت هر جامعه به میزان تولید علم وابسته است  .  

ولی نوروزی مدیر مسئول دو فصلنامه علمی تخصصی احسن الحدیث دانشکده علوم قرآنی خوی  گفت: تعالی و پیشرفت هر جامعه به میزان تولید علم وابسته است و این مهم تنها با پژوهش و تحقیق حاصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایحاء از خوی اولین شماره دوفصلنامه علمی تخصصی احسن الحدیث دانشکده علوم قرآنی خوی به همت امور پژوهشی دانشکده با چاپ مقالات اساتید کارکنان و دانشجویان منتشر شد.

نوروزی خطاب به اساتید و پژوهشگران گفت: اساتید، دانشجویان و پژوهشگران باید در انتخاب موضوعات پژوهشی به نیازهای جامعه توجه کنند؛ به بیان دیگر پژوهش‌ها باید با بیانی ساده و روان، پاسخگوی نیازهای ما باشند

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی با تاکید بر عدم اختصاص بودجه کافی به تحقیق و پژوهش در کشور گفت: امروزه کشورهای توسعه‌یافته بیشترین سرمایه‌گذاری را در بخش پژوهش دارند و بودجه اختصاص یافته به این مهم در کشور ما، در مقایسه با سایر امور از جمله ورزش، هنر و سینما بسیار ناچیز است.

وی در ادامه لزوم تمهیدات مناسب در جهت پیشرفت علمی کشور را از  مسئولان خواستار شد و افزود: این امر در کنار مقایسه میزان بودجه پژوهشی کشور با بودجه‌ پژوهشی کشورهای پیشرفته لزوم تدبیر عاجل مسئولان را بیش‌ از پیش ضروری می‌نماید

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در پایان ضمن قدردانی از اعضای هیئت علمی دانشکده بخاطر تلاش در جهت پیشرفت علمی دانشکده خاطر نشان کرد: ارتقای کیفی نشریه احسن‌الحدیث، همکاری اساتید محترم و اعضای هیئت علمی را می‌طلبد که امید است اساتید بزرگوار با آثار پژوهشی خود، دست‌اندرکاران نشریه را مدد نمایند تا نشریه، به طور منظم و با محتوایی شایسته، به مرحله نشر برسد و در آینده‌ای نزدیک حائز اعتبار علمی ‌ـ پژوهشی گردد.

 

 

 

 

 




      


امام جعفر صادق علیه‌السلام در حدیثی گهربار تفسیر زیبایی از آیه "وَاستَعینوا بِالصَّبرِ وَ الصَّلاةِ" بیان فرموده‌اند  .

امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمودند: چه چیز مانع مى شود که هر گاه بر یکى از شما غم و اندوه دنیایى رسید، وضو بگیرد و به سجده گاه خود رود و دو رکعت نماز بگزارد و در آن دعا کند؟ مگر نشنیده‌اى که خداوند مى فرماید: «از صبر و نماز مدد بگیرید»؟   

 

 

متن حدیث :

 

ما یَمنَعُ اَحَدَکُم اِذا دَخَل عَلَیهِ غَمٌّ مِن غُمُومِ الدُّنیا اَن یَتَوَضَّاَ ثُمَّ یَدخُلَ مَسجِدَهُ وَ یَرکَعَ رَکعَتَینِ فَیَدعُوَ اللّه فیهِما؟ اَما سَمِعتَ اللّه یَقُولُ: «وَاستَعینوا بِالصَّبرِ وَ الصَّلاةِ»؟

 

«تفسیر عیاشى، جلد 1،صفحه 59،ح 39»




      
<      1   2