سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امور فرهنگی و کانون قرآن و عترت دانشکده علوم قرآنی خوی


  1- آنکه نمازهای یومیه خویش را در اول وقت آن‌ها به جای آوری.

2- آنکه در انجام حوائج مردم، هر قدر که می‌توانی بکوشی و هرگز میندیش که فلان کار بزرگ از من ساخته نیست،‌ زیرا اگر بنده خدا در راه حق گامی بردارد، خداوند نیز او را یاری خواهد فرمود.

3- آنکه سادات را بسیار گرامی و محترم شماری و هرچه داری، ‌در راه ایشان خرج و صرف کنی و از فقر در این کار پروا نکنی، اگر تهیدست گشتی، دیگر تو را وظیفه‌ای نیست. 

4- از تهجد و نماز شب غفلت مکن و تقوا و پرهیز پیشه خود ساز.

5- به آن مقدار تحصیل کن که از قید تقلید وا رهی.

6- بدان ‌که انجام امور مکروه، موجب تنزل مقام بنده خدا می‌شود و به عکس، اتیان مستحبات، مرتبه او را ترقی می‌بخشد.

7- بدان ‌که در راه حق و سلوک این طریق، اگر به جایی رسیده‌ام، به برکت بیداری شب‌ها و مراقبت در امور مستحب و ترک مکروهات بوده است، ولی اصل و روح همه این اعمال، خدمت به رسول‌اکرم(ص) است.

8- عمده نظر در دو مطلب است: یکی غذای حلال، دوم توجه در نماز و اصلاح آن، اگر این دو درست باشد، باقی درست است. عمده هم حقیر، اصلاح قلب است و ذکر «یا حی و یا قیوم» سحرگاه برای همین است.

9- بین‌الطلوعین را به چهار قسمت تقسیم کنید: یکی اذکار و تسبیح، دیگر ادعیه، سوم قرائت قرآن و بالاخره فکری در اعمال روز گذشته. اگر موفق به طاعتی بوده‌اید، شکری کنید و اگر خدای نکرده ابتلا به معصیتی یافته‌اید، استغفار کنید.

10- دیگر آنکه هر روز صدقه دهید، ولو به وجه مختصر. شب‌ها قدری در بی‌اعتباری دنیا و انقلاب آن فکر کنید و ملاحظه کنید که دنیا با اهل دنیا چگونه سلوک می‌کند.

11- در مورد ذکر، در آغاز چند صلوات فرستاده و دل را حاضر کنید و بعد مشغول ذکر شوید.

12-برای توفیق تهجد و گشایش در کار؛ هر صبح از تلاوت قرآن مجید مخصوصاً یس غفلت نکن.

13- حرارتی که بر اثر مصاحبت با مردان بد و شرور در مزاج آدمی پدید می‌آید، جز به‌ وسیله سردی و برودت مصاحبت با نیکان و مردم صالح زایل نمی‌شود.

14- بزرگان خیلی بر احتراز از مجالست با منکران تأکید دارند و گفته‌اند ضرری که یک وسوسه به وجود می‌آورد، در طول سال‌های دراز ممکن نیست بتوان آن را رفع کرد.

 




      


طبرانی در کتاب الکبیر و ابونعیم از هلال، نقل کرده که پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله به حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام فرمودند: سوگند به آن که مرا به حقیقت، مبعوث گردانید، که مهدی این امت، از نسل این دو نفر است - اشاره به حسن علیه‌السلام وحسین علیه‌السلام- زمانی که دنیا آشفته گردد، وفتنه‌ها ظاهر شوند و راه‌ها کوتاه گردند.
و برخی مردم بر برخی دیگر هجوم آورند، نه بزرگسالان به خردسالان رحم کنند، ونه خردسالان به بزرگسالان، احترام نهند، در آن زمان خداوند از نسل این دو، کسی را بر می‌انگیزد که حصارهای گمراهی را می‌گشاید ودل های غفلت زده را بیدار می‌کند ودر آخر الزمان دین را به پا می دارد، چنانکه من در ابتدا، آن را به پا داشتم ودنیا را از عدالت پر می سازد چنانکه از ستم پر شده باشد.

متن حدیث:

اخرج الطبرانی فی الکبیر، وابو نعیم عن الهلال، ان النبی صلی الله علیه وآله وسلم قال لفاطمه: والذی بعثنی بالحق، منهما - یعنی الحسن والحسین - مهدی هذه الامه. اذا صارت الدنیا هرجا ومرجا وتظاهرت الفتن وتقطعت السبل واغار بعضهم علی بعض فلا کبیر یرحم صغیرا ولا صغیر یوقر کبیرا، یبعث الله عند ذلک منهما من یفتح حصون الضلاله وقلوبا غفلا، یقوم بالدین فی آخر الزمان، کما قمت به فی اول الزمان، ویملا الدنیا عدلا کما ملئت جورا.

«ص 94 و95، باب 2، حدیث 19»

 




      


رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در جلسه هفتگی قرائت و تفسیر قرآن کریم گفت: دعا برای فرج آقا امام زمان (عج)در رأس تمام ادعیه های شیعیان است.

به گزارش میثم باقرنسب-مسئول روابط عمومی ، ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در جمع اساتید و کارکنان با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص)در مورد انتظار گفت: رسول اکرم(صلی الله علیه و آله)میفرماید:اَفضَلُ الاَعمال آُمَّتی اِنتظارالفَرَج . (افضل ترین و برترین اعمال امت من انتظار برای فرج می باشد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در ادامه افزود:همه اعمال ،رفتار،گفتار و کردارمان باید در راستای حس انتظار باشد که در این صورت فضیلتش بیشتر خواهد بود

نوروزی با اشاره به تاثیر انتظار در زندگی مسلمانان خاطر نشان ساخت: منتظر بودن برای یک چیز با ارزشی که در آینده به وقوع میپیوندد خیلی لذت بخش تر است چرا که انسان به امید اینکه به آن خواهد رسید با تمام شوق انتظارش را میکشد و همین یقین به انتظار است که نوع و روش زندگی مردم را تحت تاثیر قرار میدهد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی ضمن برشمردن برخی از فوائد خواندن دعای فرج اظهار داشت: قرائت دعای فرج آقا امام زمان با عث نجات یافتن از فتنه های آخرالزمان و آمرزش گناهان می شود و ثواب کسی را دارد که زیر پرچم حضرت مهدی (ع) شهید شود.

وی با اشاره به آگاهی ائمه معصومین در همه اوقات بر احوال انسانها گفت: امامان از اعمال و رفتار ما خبر دارند و همچون مصداق آیه قرآن که می فرماید: قل اعملوا فسیرالله عملکم و رسوله و المومنون. یعنی خدا و رسولش و مومنان از اعمال و رفتار ما آگاهی دارند که مصداق مومنان همان ائمه معصومین هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مکتب تشیع را مکتبی پر از امید و نشاط خواند و افزود: همه افعال شیعیان منتظر باید رنگ و بوی انتظار مهدی ارواحنا فداه را بدهد و این  انتظار باید همراه با عمل باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از وضع جامعه افزود: دشمنان اسلام با تهاجم فرهنگی شیرینی عبادت را میخواهند از دل جوانان ما بگیرند و اگر خود را منتظر امام زمان (علیه السلام) می دانیم می بایست این انتظار زندگی ما را دردست خود بگیرد و نظم دهد و مومنین باید اهل بیت را یاری کنند و همه کارها و عباداتشان خداپسندانه و مهدی (عج) پسند باشد. تا انشاالله شاهد ظهور حضرت بقه الله الاعظم ارواحنا لمقدم الفداه باشیم.

 

 




      


 

امام جعفر صادق علیه‌‏السلام فرمودند: به هوش باشید که غُلات*، جوانان شما را فاسد نکنند زیرا غُلات بدترین خَلق خدا هستند. عظمت خدا را پایین مى‏‌آورند و براى بندگان خدا ادعاى ربوبیّت می‌کنند.
به خدا قسم که غُلات از یهود و نصارا و مجوس و مشرکان بدترند.
حضرت سپس فرمود: غالى و افراط کننده به سوى ما برمى‏‌گردد، ولى ما او را نمى‏‌پذیریم و تفریط کننده به ما مى‏‌پیوندد و ما او را مى‏‌پذیریم.
عرض شد: علّت چیست، یابن رسول اللّه‏؟
فرمود : چون فرد غلو کننده به ترک نماز و زکات و روزه و حجّ عادت کرده و هرگز قادر نیست از عادت خود دست بردارد و به طاعت خداوند عز و جل روى آورد، امّا تفریط کننده وقتى حقیقت را بشناسد، به عبادات عمل مى‏‌کند و از خدا فرمان مى‏‌برد.


متن حدیث:


اِحذَرُوا على شَبابِکُمُ الغُلاةَ لایُفسِدُونَهُم؛ فإنَّ الغُلاةَ شَرُّ خَلقِ اللّه، یُصَغِّرُونَ عَظَمَةَ اللّه، ویَدَّعُونَ الرُّبوبِیَّةَ لِعِبادِ اللّه، واللّه إنَّ الغُلاةَ شَرٌّ مِن الیَهودِ والنَّصارى والَمجوسِ والذینَ أشرَکُوا، ثُمّ قالَ: إلَینا یَرجِعُ الغالی فلا نَقبَلُهُ، وبنا یَلحَقُ المُقَصِّرُ فَنَقبَلُهُ، فقیلَ لَهُ: کیفَ ذلکَ یا بنَ رسولِ اللّه؟ قالَ: لأنَّ الغالِیَ قدِ اعتادَ تَرکَ الصَّلاةِ والزکاةِ والصیامِ والحَجِّ فلا یَقدِرُ على تَرکِ عادَتِهِ وعلَى الرُّجوعِ إلى طاعَةِ اللّه عزوجل أبَدا، وإنّ المُقَصِّرَ إذا عَرَفَ عَمِلَ وأطاعَ.


«أمالی‌الطوسیّ، صفحه 650 »




* غلات اسم فرقه خاصّی نیست بلکه اسم عامّی است که به مجموعه‌ای از فرقه‌ها اطلاق می‌شود. لفظ غلات، جمع کلمه غلو است به معنی تجاوز کنندگان از حقّ. فرقه های غالی، فرقه هایی هستند که در حقّ برخی انبیاء یا ائمه (ع) یا دیگر رجال الهی راه افراط در پیش گرفته و برای آنها مقامی فوق انسانی قائلند. علمای شیعه این فرقه‌ها را خارج از اسلام دانسته و جزء فرق اسلامی محسوب نمی‌کنند؛ ولی برخی از اصحاب ملل و نحل، مغرضانه خواسته‌اند فرقه‌های غلات منسب به اسلام را از فِرَق شیعه معرّفی کنند. در حالی که اینها در واقع از فرق شیعه نبوده بلکه از طوایف کفار و مرتدّین و خارج شدگان از دین هستند. فرقه‌های غلات از زمان اهل بیت(ع) حضور داشتند، لکن نام خاصّی نداشتند و دائماً در حال افول و ظهور بوده‌اند.



      


پیامبر اکرم(ص): پدران آخر زمان به فرزندان خود واجبات و حلال و حرام دین را نمى‌‏آموزند و از یادگیرى آنها جلوگیرى‏ مى‏‌کنند و تنها به کامیابى‏‌هاى دنیوى آنها راضى‌‏اند.

 رسول اکرم حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله به برخى اطفال نگریستند و فرمودند: وای بر کودکان آخرالزمان از پدرانشان، گفته شد: ای رسول خدا، از پدران مشرکشان؟
فرمود: نه، از پدران مؤمنشان که چیزی از واجبات و فرائض را به آنها نمی‌آموزند و وقتی هم که فرزندانشان بیاموزند، مانع آنها می‌شوند.
و در مقابل امری گذرا و اندک از دنیا از آنها خشنود می‌شوند و تنها به کامیابى‌‏هاى دنیوى آنها راضى‏‌اند.
پس من از ایشان بری هستم و آنها از من بری هستند.


متن حدیث:

اءَنَّه نظر الى بعض الاطفال فقال وَیلٌ لِأطفالِ آخِرِ الزَّمانِ من آبائِهِم. فقیلَ: یا رسول الله، من آبائهمُ المشرکین؟ فقال: لا، من آبائهمُ المؤمنینَ، لا یُعَلِّمُونَهُم شیئاً من الفرائِضِ، و إذَا تعلَّمُوا أولادُهُم منعوهُم، و رَضُوا عنهم بعرضٍ یسیرٍ من الدنیا، فانا منهم بریءٌ و هم مِنِّی بُرَاء



«مستدرک‌الوسائل، ج 15، ص 164»




      


 

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی:

حفظ اسلام ،وحدت و عمل به عدالت وظیفه هر فرد انقلابی است

به گزارش میثم باقرنسب از خوی ، همایش تبیین اندیشه های امام خمینی (ره) با شرکت اساتید ،دانشجویان ،طلاب حوزه های علمیه و رؤسای ادارات به همت مراکز آموزش عالی شهرستان خوی برگزار شد.
در این همایش ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی با اشاره به شخصیت علمی ،جامعیت ، بعد عرفانی –فقهی و اصولی امام گفت : شناخت امام رحمت الله علیه در ابعاد مختلف برای هیچ یک از ما قابل درک نیست چرا که امام خمینی (ره ) پا از زمان فراتر گذاشته بود.
ولی نوروزی با اشاره به مدیریت امام در مواقع بحران در طول انقلاب افزود: در بررسی انقلاب های صورت گرفته در جهان به این اصل پی میبریم که در همه انقلاب ها و هر حرکتی که آغاز شده است در استمرار آن دچار مشکل شده اند چون به دلیل نداشتن رهبری جامع و فقیهی عادل وحدت خود را نتوانسته اند حفظ کنند و با شکست مواجه شدند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با گذری بر تاریخ معاصر ایران افزود : در دوران مشروطیت به دلیل تشتت آرا و رهبری باعث شد شخصیتی به نام مدرس به شهادت برسد


نوروزی تاکید کرد : همه افعال و اعمال امام در راستای عمل به تکلیف بود چه زمانی که کتاب کشف الاسرار را در مقابله با کتاب اسرار هزار ساله نوشت و چه زمانی که تصمیم گرفت قطعنامه 598 را بپذیرد و چه زمانیکه عزم راسخ خود را با تمام ناباوریهای سیاستمداران به عذل قائم مقام رهبری جزم کرد.
وی خاطر نشان ساخت : امام خمینی (ره) در طول عمر بابرکتش همیشه مصلحت اسلام و مسلمین را در نظر گرفت و بارها فرمود من اگر مصلحت باشد حرفی را میزنم و دنبالش را میگیرم و از هیچ چیزی نمیترسم .از این جمله امام میتوان فهمید که برای امام راحل عظیم الشان مسئله شخصی و یا جناحی و یا منطقه ای مهم نبود بلکه مصلحت عامه بود.
نوروزی با اشاره به نامه امام به گورباچف اظهار داشت: در حرکت امام اصل بر دعوت به اسلام و گسترش آن بود و نامه امام به گورباچف نیز در همین راستا مطرح است که دعوت به وحدت و عدالت که هدف تمام پیامبران بوده است.
رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان خوی توجه به مقتضیات زمان را یکی از ویژگی های اندیشه سیاسی امام خمینی دانست و افزود: در شرایط فعلی که دشمنان انقلاب از هر طرف دست تهاجم به اسلام و انقلاب باز کرده اند باید در امور مملکت خیلی حساس باشیم و موضع گیری پیامبر اسلام و ائمه معصومین (ع) در طول تاریخ اهمیت نقش زمان و مکان در تصمیم گیریها ست.
عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی خوی در بخش پایانی سخنان خود توجه به حرکت های فرهنگی دشمن را بسیار حساب شده ارزیابی کرده و گفت: اگر به پیام ها و وصیت امام راحل و رهنمود های مقام معظم رهبری مد ظله عامل باشیم هیچ حرکتی نمی تواند ما را تهدید کند


 




      


امام علی علیه‌السلام در بخشی از خطبه 223 نهج البلاغه فرموده‌اند: چه ناتوان و بى مقدارى تو، که بر عصیان خداوند جرأت دارى، در حالى که تو را در پرتو نعمت خود قرار داده، و در سایه رحمت او آرمیده‌‏اى.

امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام به هنگام تلاوت آیه 6 سوره انفطار (ای انسان چه چیز تو را در برابر پروردگار کریمت مغرور ساخته است) فرمود: پس سستى دل را با استقامت درمان کن، و خواب زدگى چشمانت را با بیدارى از میان بردار، و اطاعت خدا را بپذیر، و با یاد خدا انس گیر، و یاد آر که تو از خدا روى گردانى و در همان لحظه او روى به تو دارد، و تو را به عفو خویش مى‏‌خواند، و با کرم خویش مى‏‌پوشاند در حالى که تو از خدا بریده به غیر او توجّه دارى پس چه نیرومند و بزرگوار است خدا و چه ناتوان و بى مقدارى تو، که بر عصیان او جرأت دارى، در حالى که تو را در پرتو نعمت خود قرار داده، و در سایه رحمت او آرمیده‌‏اى، نه بخشش خود را از تو گرفته،و نه پرده اسرار تو را دریده است.

متن حدیث: قاله عند تلاوته: " یا ایها الانسان ما غرک بربک الکریم" : ...فتداو منْ داء الْفتْرة فی قلْبک بعزیمةٍ، ومنْ کرىالْغفْلة فی ناظرک بیقظةٍ، وکُنْ لله مُطیعاً، وبذکْره آنساً، وتمثّلْفی حال تولّیکعنْهُ إقْبالهُ علیْک، یدْعُوک إلى عفْوه، ویتغمّدُکبفضْله، وأنْت مُتولٍّ عنْهُ إلى غیْره. فتعالى منْ قویٍّ ما أکْرمهُ! وتواضعْت منْ ضعیفٍ ما أجْرأک على معْصیته! وأنْت فی کنف ستْره مُقیمٌ، وفی سعة فضْله متقلّبٌ، فلمْ یمْنعْک فضْلهُ، ولمْ یهْتکْ عنْک ستْرهُ... «نهج البلاغه- خطبه223»




      


حاج آقا نوروزی

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی:

صبر و استقامت در برابر شدائد ، مشکلات و ناملایمت ها جز با حسن توکل به خدا میسر نمیشود.

به گزارش پایگاه قرآنی - دانشگاهی ایحاء از خوی ، ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی  در جلسه هفتگی قرائت و تفسیر قرآن کریم ویژه کارکنان و اساتید اظهار داشت: صبر و استقامت در برابر شدائد ، مشکلات و ناملایمت ها جز با حسن توکل به خدا میسر نمیشود.

صبر ، رمز موفقیت و کلید حل مشکلات است:

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) اظهار کرد: امیر مومنان (ع) صبر نسبت به ایمان را مثل سر نسبت به جسد میدانند چرا که اگر صبر در انسان وجود نداشته باشد انسان نمیتواند به فلاح و رستگاری برسد.

نوروزی تاکید کرد: صبر ، رمز موفقیت ،پیروزی و کلید حل مشکلات است واگر انسان از این فضایل اخلاقی برخوردار باشد دلش از ناخالص ها و تیرگیها پاک گشته و مشکلات را یکی یکی از بین میبرد.

توبه مایه ی رستگاری انسانهاست:

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توبه تاکید کرد: اگر انسان از کارهای بد خود توبه کند تا پایان زندگی خود ، از بهره نیک و خوش برخوردار خواهد شد کسی که با ایمان نمیرد و با کفر بمیرد توبه اش مورد قبول نیست و به عذاب الهی دچار خواهد شد.

علم خداوند فرا گیر است:

وی در ادامه با اشاره به احاطه علم خداوند متعال بر همه هستی جهان خاطر نشان کرد: علم و رحمت خداوند فراگیر است و هیچ جنبنده ای روی زمین جز با خواست الهی روزی نمیخورد و خداوند بر همه اینها عالم و آگاه هست.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی خوی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به کارکنان افزود: هر زمان که احساس کردید در یک موضوعی اختلاف نظر وجود دارد و وحدت در آن دیده نشود بدانید که توحید نیست و در جایی که تفرقه باشد شیطان در آن اثر کرده است.




      


 

رهبر انقلاب

رهبر انقلاب: شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی برای حفاظت از رژیم صهیونیستی است

 

بی عدالتی، تبعیض، نادیده گرفتن کرامت انسانی، عمده کردن مسائل جنسی و تبلیغ گسترده تبرّج زنانه، همه از مظاهر تمدن فاسد غربی است که در واقع بازگشت به همان جاهلیت است اما با شیوه ها و ابزار مدرن .

همزمان با خجسته عید مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلّی الله علیه و آله وسلّم رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار مسئولان نظام، قشرهای مختلف مردم و میهمانان شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن و سفرای کشورهای اسلامی، مهمترین نیاز دنیای اسلام را روی آوردن به اندیشه، فکر و بصیرت و شناخت حقیقی جبهه دشمنان امت اسلامی و همچنین اتحاد و پرهیز از اختلاف های عقیدتی و طایفه ای دانستند و تأکید کردند: امروز پرچم اِعتزاز به اسلام برافراشته شده و احساس هویت اسلامی در میان مسلمانان دنیا قوی تر از گذشته شده است و ملت ایران نیز با حسن ظن و اعتماد به وعده نصرت الهی در حال پیشرفت و پشت سر گذاشتن مشکلات و فتح یک به یک سنگرها در مسیر مبارزه با ظلم و جهل و بی عدالتی است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تبریک سالروز بعثت نبی مکرم اسلام صلّی الله علیه و آله وسلّم مهمترین علت بعثت پیامبران الهی بویژه پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله وسلّم را هدایت انسانها به سوی استفاده از عقل و خرد و اندیشه خواندند و افزودند: اگر در جامعه اسلامی، بکارگیری نیروی فکر و اندیشه بصورت متداول و رایج درآید، بسیاری از مشکلات دنیای اسلام حل خواهد شد.
ایشان با اشاره به برداشت های غلط و سطحی از اسلام و قرآن گفتند: نداشتن نگاه صحیح و درک عمیق از تعالیم اسلام و مفاهیم قرآنی باعث شده است که امروز عده ای به نام اسلام، به مسلمانان ظلم و آنان را قتل عام کنند و حتی در کشوری آفریقایی، به نام اسلام، دختران بیگناه را بربایند
رهبر انقلاب اسلامی به یکی دیگر از نمونه های بکارگرفته نشدن نیروی فکر و اندیشه در شرایط کنونی دنیای اسلام اشاره کردند و افزودند: امروز دشمنان به مقابله علنی با اسلام روی آورده اند و مهمترین وسیله آنها، ایجاد اختلاف های عقیدتی و جنگ شیعه و سنی است که اگر نیروی خرد و اندیشه بکارگرفته شود، می توان دست دشمن و انگیزه های او را دید و در مسیر اهداف بدخواهان اسلام قرار نگرفت.
حضرت آیت الله خامنه ای اتحاد و تشکیل امت واحده را یکی دیگر از نیازهای ضروری دنیای اسلام برشمردند و با تاکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی ایجاد اختلاف میان مسلمانان و ترویج شیعه هراسی و ایران هراسی، سرپوش گذاشتن جبهه استکبار بر مشکلات خود و حفاظت از رژیم غاصب صهیونیستی است، افزودند: انتظار از ملتهای مسلمان بویژه زبدگان و نخبگان امت اسلامی این است که با تدبر و بصیرت، شناخت صحیحی از جبهه دشمنان امت اسلامی پیدا کنند و این حقایق روشن را  بخوبی متوجه شوند.
ایشان با تأکید بر اینکه دستگاههای سیاسی غرب، مروج همان جاهلیتی هستند که هدف از بعثت پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله وسلّم زدودن آنها بود، گفتند: بی عدالتی، تبعیض، نادیده گرفتن کرامت انسانی، عمده کردن مسائل جنسی و تبلیغ گسترده تبرّج زنانه، همه از مظاهر تمدن فاسد غربی است که در واقع بازگشت به همان جاهلیت است اما با شیوه ها و ابزار مدرن.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش گسترده برای سرکوب بیداری اسلامی خاطرنشان کردند: اگرچه این سرکوب در برخی مناطق، به ظاهر به نتیجه رسید اما واقعیت آن است که  بیداری اسلامی سرکوب شدنی نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای به پیشرفتهای ملت ایران در پرتو اعتقاد به پیام بعثت و اتحاد درونی و شجاعت در مقابل دشمن و احساس امید به وعده نصرت الهی، اشاره کردند و گفتند: امروز به لطف خداوند دولت تازه نفس و مسئولان آن، با احساس اعتزاز به اسلام مشغول به کار و تلاش در عرصه های گوناگون هستند.
رهبر انقلاب اسلامی وجود مشکلات و چالش ها را در مسیر زندگی انسان طبیعی دانستند و افزودند: انسانهای دارای خرد و تدبیر، مشکلات را برای رسیدن به عزت و شرف انسانی و نزدیکی به خداوند، تحمل می کنند اما انسانهای بی خرد بجای قبول ولایت الهی، به ولایت شیاطین تمسک می جویند و در مقابل آنها دچار ذلت می شوند.
حضرت آیت الله خامنه ای در همین خصوص به یک چارچوب قرآنی اشاره کردند و افزودند: براساس آیات قرآن، انسانهایی که برای رسیدن به عزت، به جای هدایت و ولایت الهی، به دشمنان اسلام و بشریت و ولایت شیاطین متوسل می شوند، در نهایت به عزت نخواهند رسید و همان شیاطین از آنها سپاسگزاری هم نخواهند کرد.
ایشان تأکید کردند: باید از این فرمول قرآنی درس گرفت و راه صحیح و مسیر واقعی سعادت را که همان خط هدایت قرآنی است، شناخت.
رهبر انقلاب اسلامی، رمز موفقیت ها و پیروزیهای نظام جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف و مبارزات گوناگون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی را اعتماد و حسن ظن به وعده الهی دانستند و خاطرنشان کردند: راه ملت ایران، همین است و در آینده هم همینگونه خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان گفتند: رحمت خداوند بر امام بزرگوار که این راه را بر ما گشود. رحمت خداوند بر شهیدانی که در این راه جان خود را فدا کردند، رحمت خداوند بر ملت ایران که در همه مراحل این راه، از خود آمادگی نشان دادند و رحمت خداوند بر مسئولان و دولتمردان ما که در این مسیر، آماده کار و تلاش و فداکاری هستند.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور، با تبریک عید بزرگ مبعث، بعثت را رستاخیز بزرگ تاریخ و نعمتی برای استفاده درست از عقل براساس وحی الهی خواند و گفت: پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله وسلّم با مهربانی و اخلاق عظیم دلها را مجذوب کرد و دانش، آزادگی و معنویت را برای بشریت به ارمغان آورد.
رئیس جمهور از تفرقه، بی عدالتی، خشونت و افراطی گری به عنوان بزرگترین گرفتاریهای تحمیلی جبهه کفر بر دنیای اسلام یاد کرد و افزود: امروز انقلاب اسلامی منادی اتحاد و همدلی و کنار گذاشتن اختلافات امت اسلامی در مقابل جبهه کفر است.

 




      


 

دیدار مسئولان نظام، سفیران و نمایندگان کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب به مناسبت عید مبعث

 

احمدی نژاد

 




      
   1   2      >