سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امور فرهنگی و کانون قرآن و عترت دانشکده علوم قرآنی خوی


 

حاج آقا نوروزی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی:

سعه صدر و نداشتن کینه از عوامل مهم وحدت در جامعه است.

ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در جمع بسیجیان حلقه شجره طیبه گفت:سعه صدر و نداشتن کینه از عوامل مهم وحدت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایحاء از خوی ،ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در جمع بسیجیان حلقه شجره طیبه با اشاره به عوامل تزلزل در روابط اجتماعی افراد گفت: دور نگه داشتن دل از هرگونه حرص، حسد و بخل با عث تحکیم روابط در بین افراد است چرا که بدون ایجاد محبت ،ایثار وخدمت کردن انسانها به همنوعان باعث متزلزل شدن روابط اجتماعی افراد جامعه میشود.

امر به معروف و نهی از منکر راه هدایت افراد:

ایشان در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را بهترین وسیله جهت هدایت افراد دانست و افزود:امر به معروف نشانه عشق به مردم ،جامعه و نشانه آزادی بیان است که انسان میتواند با کمک گرفتن از موقعیت خانوادگی افراد و به کار بردن القابی که محبوب همه هست این فرضیه الهی را انجام دهد.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهمترین رفتار های اجتماعی که افراد باید در معاشرت های خود به آنها توجه ویژه ای بکنند تاکید کرد:صله رحم و وفای به عهد از مهمترین اصول زندگی انسانهاست چرا که صله رحم باعث تزکیه عمل و وفای به عهد باعث رشد و تکامل افراد در ارتباطات اجتماعی است.

یکی ار برنامه های حکیمانه الهی رزق متفاوت انسانهاست.

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در را بطه با بهره مندی افراد جامعه از نعمات الهی به طور متفاوت خاطر نشان کرد: خداوند متعال به همه افراد جامعه به طور یکسان روزی نمیدهد چون در آن صورت کمالات معنوی انسانها از قبیل صبر ،تواضع و ... ظاهر نمیشود و این رفتار ها جز در انسانهای با شفقت پدیدار نمیگردد.

دشمن شناسی وظیفه خطیر مسلمانان است.

دبیر ستاد نماز جمعه شهرستان خوی در بخش پایانی سخنان خود دشمن شناسی را وظیفه مهم مسلمانان دانست و تاکید کرد:قرآن کریم در بسیاری از آیات به افکار و توطئه های دشمنان اشاره میکند و این مسلمانان هستند که باید با تمام توان خود برای مقابله با دشمنان همیشه آماده باشند.




      


رئیس دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم:رئیس دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم

آیت الله العضمی خویی از برجسته ترین مراجع شیعه جهان اسلام است.

دکتر احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم در کنگره آیت الله العظمی خویی گفت: آیت الله العضمی خویی از برجسته ترین مراجع شیعه جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایحاء از خوی ،اولین کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی با حضور افزون بر 400 نفر از علما، اندیشمندان و شاگردان آن عالم ربانی در زادگاهش شهرستان خوی برگزار شد.


در این کنگره که با هدف معرفی شخصیت و دیدگاه های آیت الله العظمی خویی و بررسی آثار ، تالیفات در حوزه های علوم قرآنی، تفسیر و رجال آن روحانی برجسته شیعه برگزار شد  علما و دانشمندانی از شهرهای قم، تهران، استان آذربایجان غربی و تعدادی از نوادگان آن حضرت نیز حضور داشتند.

آیت الله احمد عابدی در مراسم افتتاحیه کنگره آیت الله العظمی خویی، با اشاره به ناشناخته ماندن شخصیت ایشان در ایران اظهار کرد: مرحوم حضرت آیت الله العظمی خویی در کشورهای آمریکایی، آفریقایی و اروپایی شناخته شده‌تر از ایران هستند و این مظلومیت وی را می‌رساند و باید در این رابطه تلاش بیشتری انجام پذیرد تا زمینه‌های شناخت مردم و جوانان از وی افزایش یابد  .

استاد حوزه و دانشگاه یکی از کتب مهم خویی را کتاب البیان ایشان دانست و گفت: حضرت آیت الله خویی در این کتاب بحث اعجاز قرآن را بیان کرده‌اند  .

وی افزود: از ابتدای اسلام تا کنون همه قبول داشته‌اند که قرآن معجزه خداوند است اما اکنون نویسندگانی ظهور کرده‌اند که در آن رابطه تشکیک وارد می‌کنند و این ناشی از عدم شناختشان از قرآن و اعجازش است  .

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کشور، بحث خویی در اعجاز قرآن را برترین مبحث در حوزه تفسیر عنوان کرد و اضافه کرد: آیت الله خویی در کتاب البیان اعجاز قرآن را، وجه عالی‌ترین معارفی دانسته که در قرآن ذکر شده است  .

آیت الله عابدی اشارات ایشان به برخی مباحث ظاله وارد شده در کتب انجیل و تورات درباره معرفت خداوند را از دیگر مباحث کتاب البیان دانسته و تصریح کرد: آقای خویی عبارت‌هایی از تورات و انجیل نقل می‌کند که چه نسبت های ناروایی به انبیای الهی و خود خداوند داشته شده  است.


آیت الله العظمی خویی یکی از بزرگان حوزه دین و اندیشه های اسلامی جهان تشیع است که در سال 1317 هجری قمری در خوی متولد شد و پس از گذراندن دوره مقدماتی تحصیلات حوزی به نجف اشرف مهاجرت کرد و پس از سال ها تحصیل و تدرس و به یادگار گذاشتن ده ها جلد کتاب، رساله و حاشیه نویسی در سال 1370 بر اثر کهولت به دیدار حق شتافت.

 




      


برگزاری مراسم عزاداری در مسجد حجتیه شهرستان خوی از اول محرم تا اربعین حسینی توسط حاج ولی نوروزی رئیس محترم دانشکده علوم قرآنی خوی

حاج ولی نوروزیحاج ولی نوروزیحاج ولی نوروزیحاج ولی نوروزی

حاج ولی نوروزی




      


رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی:رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی

بالاترین گناه بعد از شرک ،ایمنی از مکر الهی است.

ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در جمع اساتید و کارکنان گفت:بالاترین گناه بعد از شرک به خدا ،ایمنی از مکر الهی است.

به گزارش خبرنگار ایحاء از خوی ،ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در جلسه هفتگی قرائت و تفسیر قرآن کریم با اشاره به آیات 96الی 100از سوره مبارکه اعراف گفت:راه سعادت و خوشبختی در سایه ایمان به خدا و تقوای الهی است چرا که وقتی انسان در برابر نعمات خداوندی شکرگزار باشد خداوند متعال برکات آسمانی را نازل میکند و اگر آیات الهی را تکذیب و ظلم و فساد در جامعه راه بیاندازند مورد خشم پروردگار و مجازات الهی واقع میشود.

نوروزی در ادامه افزود:در حقیقت، ایمن نبودن از مکر الهی به معنی ترس از مسئولیت ها و خوف از کوتاهی در انجام وظایف است که همواره باید این "ترس "با "امید"به رحمت او بطور مساوی در دلهای افراد با ایمان باشد.ولی مجرمان زیانکار آنچنان غرق در مادیات شده اند و کیفرهای الهی رافراموش کرده اند که خود را در نهایت امنیت میدانند غافل از اینکه انسانها در همه حال شب و روز از بلاهای آسمانی خداوند نمیتوانند دور باشند.

وی درادامه باتاکید بر حفظ ایمان و تقوا و ایجاد همدلی و همبستگی بین مسلمانان افزود:کسانی که در صراط مستقیم که همان راه سعادت و خوشبختی است حرکت کنند از همه بلاها و مجازات الهی در امان خواهند بود

مداح اهل بیت عصمت و طهارت در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه صفر اظهار داشت :ماه صفر، ماه حزن و اندوه ائمه اطهار علیهم السلام است و بنابه فرموده پیامبر اعظم سلام الله علیها در این ماه هرکس  صدقه بیشتری دهد خداوند متعال گناهان کبیره اورا میبخشد  .

وی همچنین با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) در مورد ماه صفر گفت:رسول خدا صلی الله علیه وآله میفرماید: هرکس به خروج ماه صفر را برای من خبر دهد من اورا به بهشت بشارت میدهم.

 




      


همزمان با فرارسیدن هفته کاهش بلایای طبیعی :

مانور زلزله در دانشکده علوم قرآنی خوی برگزار شد.

کانون دانشجویی هلال احمر دانشکده علوم قرانی خوی به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی مانور زلزله را در این دانشکده برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایحاء از خوی کانون دانشجویی هلال احمر دانشکده علوم قرآنی خوی مانور زلزله و ایمنی به منظور افزایش سطح آگاهی دانشجویان و کارکنان  در مورد زلزله و ایجاد آمادگی لازم برای انجام عملکرد صحیح وافزایش سرعت عمل در مواقع بحران برگزار شد.

 دراین مانور دانشجویان و کارکنان ضمن آشنایی  با موارد ایمنی در زمان وقوع زلزلهبا روشهای صحیح مقابله با حوادث طبیعی خصوصا زلزله به صورت عملی این موارد را به نمایش گذاشتند.

 نوروزی رئیس دانشکده علو قرآنی خوی  در پایان مانور ایمنی از همکاری سازمان جمعیت هلال احمر و کانون دانشجویی این مجموعه تشکر کردند و بر آمادگی همه در برابر حوادث طبیعی در جهت کاهش خسارات در زمان وقوع حوادث تأکید کردند.









      


 

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی:

مهمترین اولویت در نهضت عاشورا معرفت این مکتب است.

ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در جمع دانشجویان گفت:مهمترین اولویت در نهضت عاشورا معرفت و شناخت این مکتب حسینی است.

به گزارش خبرنگار ایحاء از خوی ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در مراسم ویژه پیشواز ماه محرم الحرام که با شرکت جمعی از اساتید ،کارکنان و دانشجویان تشکیل یافته بود ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام افزود: مهمترین اولویت در نهضت عاشورا ، معرفت و شناخت این مکتب حسینی است چرا که اگر این معرفت درونی در انسان ناقص باشد راه به جایی نخواهد برد.

نوروزی در ادامه با اشاره به گسترش مکتب حسینی در سرتاسر دنیا افزود: ماه محرم و نهضت عاشورا فقط مربوط به مسلمانان نیست بلکه تمامی مذاهب مختلف همگی از این نهضت درس میگیرند و بطوریکه گاندی آتش پرست هندوستان در این باره میگوید :من زندگی امام حسین، آن شهید بزرگ اسلام را به دقّت خوانده‌ام و توجّه کافی به صفحات کربلا کرده‌ام. بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، باید از امام حسین پیروی کند.

وی در ادامه با اشاره به اظهار نظر برخی دیگر از رهبران از جمله محمد علی جناح در مورد شخصیت حضرت حسین بن علی (ع) خاطر نشان ساخت: رهبر فقید پاکستان در این باره میگوید: هیچ نمونه‌ای از شجاعت بهتر از این که حسین از لحاظ فداکاری و شهامت نشان داد، در عالم پیدا نمی‌شود. به عقیده من، تمام مسلمانان باید از این شهیدی که خود را در سرزمین عراق قربانی کرد، پیروی کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عوامل پایداری نهضت عاشورای حسینی گفت: اولین عاملی که این نهضت را بعد از چندین سال همچنان ماندگار کرده است انگیزه ی این نهضت بود چراکه ارزش هرکاری به انگیزه ی آن کار مربوط میشود و وقتی یک کاری فقط و فقط بخاطر خدا و انگیزه الهی داشته باشد، ماندگار خواهد بود.

گریه شیعیان بر مظلومیت اباعبدالله عامل مهمی در پایداری نهضت عاشوراست.

وی در ادامه ضمن برشمردن برخی دیگر از عوامل موثر در ماندگاری نهضت حسینی افزود: دومین عامل موثر در ماندگاری این نهضت گریه شیعیان بر مظلومیت اباعبدالله است و هرموقع انسان برای مظلومیت اباعبدالله گریه کند این اشک همیشه ماندگار خواهد بود چون فقط برای رضای خدا جاری میشود.

نوروزی در بخش پایانی سخنان خود درس گرفتن از نهضت عاشورا را مهمترین عامل پیروزی مسلمانان جهان دانست و افزود: ما باید در این دوره حسینیان و یزیدیان زمانمان را بشناسیم و با استفاده از حرارت باطنی و محبت درونی حضرت اباعبدالله (ع) بتوانیم توطئه های استکبار جهانی را خنثی نماییم.

 




      


 

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی

 

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی:

مصداق شجره طیبه بسیج است.

نوروزی در جمع بسیجیان دانشکده علوم قرآنی خوی گفت:مصداق شجره طیبه بسیج هست.بسیجی که هم از حیث اعتقاد و هم از حیث عملکرد طیب هست و در میادین مختلف حضوری فعال دارد.

به گزارش خبرنگار ایحاء از خوی ، ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در جمع بسیجیان دانشگاه های خوی با اشاره به منزلت و جایگاه بسیج در کشور اظهار داشت: بسیج به عنوان پشتوانه انقلاب که مورد مباهات مقام معظم رهبری( دامت برکاته) و امام راحل عظیم الشان است در همه عرصه های سیاسی ،اقتصادی، اجتماعی ،دفاعی ،فرهنگی و... حضوری فعال دارد.

نوروزی در ادامه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در مورد مشخصه های بسیجی افزود: دو مقوله مهم بصیرت و صبر باید در یک بسیجی همواره نمایان باشد چرا که بسیجی با صبر و بصیرت خود در میادین مختلف از همه امتحانات و آزمایش های الهی سربلند بیرون می آید.

ضد شجره طیبه شجره خبیثه هست

رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضد شجره طیبه که همان شجره خبیثه هست افزود:بسیجیان دلیر میهن عزیزمان به برکت خون شهدا و ایثارگری ها و جانفشانی هایی که این عزیزان در راه خدا انجام داده اند پایه های بسیج را در کشور اسلامی مان استوار ساخته اند .

وی در ادامه افزود:وقتی پایه های بسیج استوار باشد در برابر تند باد ها ، تهاجم و این همه برنامه هایی که از طرف استکبار بر ما تحمیل میشود میتواند دوام بیاورد.

وی با اشاره به وظیفه تک تک افراد در برابر پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی خاطر نشان ساخت: دشمنان بسیج مثل افراد بی ریشه و مثل علف های هرز و گیاهانی که نه نفعی دارند و نه استحکامی و نه دوامی دارند که رفتنی هستند و در هر حال من امیدوارم انشاالله آنچه که وظیفه ماست در عرصه بسیج و به عنوان یک بسیجی در همه صحنه های انقلاب و بخصوص امروز در بحث ولایت مداری و تبعیت بی چون و چرا از مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا به نحو احسن ادا کنیم و به برکت خون شهدا - استقامت صبر و به برکت بصیرت بسیجیان انشاالله این پرچم را به صاحب اصلی اش حضرت بقیة الله الاعظم منتقل نماییم.