سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امور فرهنگی و کانون قرآن و عترت دانشکده علوم قرآنی خوی


مراسم بازگشایی دانشگاه ها و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور اساتید ،کارکنان و دانشجویان در  محل سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی خوی برگزار شد.

به گزارش میثم باقرنسب ، رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی  ضمن عرض خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورد و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس به جایگاه دانشکده علوم قرآنی خوی در منطقه پرداخت و گفت: دانشکده علوم قرآنی خوی در منطقه از لحاظ سطح علمی جایگاه بسیار بالایی را داراست.

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی با اشاره به اهمیت علم آموزی در کلام امیر مومنان حضرت علی (ع) گفت: امیر بیان در نهج البلاغه میفرماید : الْعِلْمُ خَیرٌ مِنْ الْمالِ، الْعِلْمُ یَحْرُسُکَ وَ اَنْتَ تَحْرُسُ الْمالَ؛ علم بهتر از ثروت هست چرا که علم باعث شکوفائی و رشد انسان میشود.

وی درادامه افزود : ما خداوند متعال را شاکریم که در یک مرکز علمی با آیات و معارف الهی مانوس شده ایم و از این حیث ما باید به خود ببالیم و شکر گزار نعمت الهی باشیم .

نوروزی با اشاره به مقارن بودن هفته دفاع مقدس با ایام بازگشایی دانشگاه ها خاطر نشان ساخت: قرآن وقتی دفاع را مطرح میفرماید بیان اش این است که اگر دفاع نباشد جدا از نابودی تمامی ارزشها ، عبودیت و معبدی چه برای مسلمانان و چه برای غیر مسلمانان باقی نمی ماند و تمام عبادت کنندگان در مسیر عبودیت خدا مدیون دفاع هستند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی با اشاره به رشادت های شهدای گرانقدر در دوران هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: این شهدا در طول جنگ تحمیلی از همه جوانب از آسمان، زمین ، دریاها با تمام وجود با دشمنان مقابله کردند و دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک میهن عزیزمان را تصرف کند

نوروزی در ادامه سردمداران دولت های طاغوت در اداره کشور را بی کفایت خواند و تاکید کرد: در دوران طاغوت یک میلون متر مربع از خاک ایران طی یک قرارداد استثمارگرانه و وقیحانه ترکمنچای و دیگر عهد نامه ها و قراردادها از دست رفت .

وی افزود: ما در طول جنگ تحمیلی با 12 کشور جنگیدیم و وقتی اسرای دشمن را بررسی میکردند ما از 12 ملیت دشمن داشتیم در یک شرایط نابرابر و ناجوانمردانه آن هم در زمانی که حتی توان خرید سیم خاردار را هم نداشتیم مقابل دنیا ایستاده گی کردیم.

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در ادامه با اشاره به عظمت و ابهت جمهوری اسلامی ایران خطاب به جوانها افزود: اگر امریکا احساس میکرد اسلام و انقلاب اسلامی را میتوان از پا در آورد حتی یک لحظه ای تاخیر نمیکرد و این امروز ثمره دفاع مقدس است که ما با عزت تمام در دنیا حرف برای گفتن داریم و عظمت و عزت جمهوری اسلامی ایران همه مدیون خون شهداست و ما باید شهدایی که این هفته را خلق کرده اند قدر بشناسیم.

بالاترین پیام هفته دفاع مقدس ولایت مداری است:

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی با اشاره به پیام دفاع مقدس افزود : پیام دفاع مقدس برای تمامی مسلمانان اینست که امروز اگر ما بخواهیم دفاع مقدس را گرامی بداریم باید ولایت مدار محض باشیم اهل بصیرت و شناخت باشیم ، باید امروز منویات رهبر معظم انقلاب را نصب العین قرار داده و لحظه ای عدول از فرامین مقام معظم رهبری که جرمی نابخشودنی است دوری کنیم .

وی در ادامه افزود: درخواست شهدا از ما فقط ولایت مداری بود. اینکه خود را باور کنیم ، اسلام دین کامل است ،قرآن کتاب مکفی است و پیامبر دین خاتم است و بالاترین پیام دفاع مقدس اینست که الان بیشتر کشورها خواهان ارتباط با ایران اسلامی هستند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی با اشاره به هجمه های دشمنان به مسلمانان افزود: در عصر حاضر ما در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب یک مسیر و جبهه دیگری داریم به نام جبهه فرهنگی و جنگ نرم . و شما دانشجویان علوم قرآنی باید در تمام صحنه ها برای دفاع آماده باشید

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اعتبار هرکس به اندازه ای است که منصوب به قرآن باشد و خداوند شما را به سوی قرآن هدایت کرده و با خدا عهد ببندید که همیشه پیرو قرآن باشید ،هرکس با قرآن باشد قرآن با اوست.

ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در بخش پایانی سخنان خود بر بهره گیری درست از لحظات زندگی در دوران جوانی و قدردانی از اساتید و زحمات والدین تأکید کرد.

لازم به ذکر است در این مراسم تهیه کادو به دانشجویان جدید الورود ، اجرای شعر ،تواشیح ، پخش کیلیپ و ضیافت شام از برنامه های جانبی این مراسم بود.

 




      


ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی:

هفته دفاع مقدس، هفته دفاع از ارزش ها ،آرمان ها و عقیده مسلمانان است.
 
 
به گزارش میثم باقرنسب  ،ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در جلسه قرائت و تفسیر قرآن کریم این دانشکده ضمن تبریک هفته دفاع مقدس با اشاره به آیه 71 سوره مبارکه اسراء گفت: رهبری یکی از مواهب الهی نسبت به انسان ها است و نقش مهمی در سرنوشت انسان ها دارد چرا که طبق این آیه در روز قیامت هرگروهی را با امام و رهبرشان فرا میخوانند.
نوروزی در ادامه خاطر نشان کرد: آنهایی که رهبری پیامبران و جانشینان آن ها را در هر زمان پذیرفته اند ، همراه امام و پیشوایشان خواهند بود و آن هایی که پیرو ائمه ظلال و پیشوایان ستمگر بوده اند در روز قیامت با آن ها محشور می شوند.
رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم رهبری جامعه اسلامی در زندگی انسان ها تاکید کرد: در زندگی جمعی پیمودن راه تکامل بدون نقش رهبری میسر نیست چرا که رهبری الهی راه رسیدن به هدف نهایی را هموار می کند و همه افراد باید در انتخاب رهبر دقیق باشند و زمام و برنامه خودشان را به دست هرکسی نسپارند.
وی در ادامه سخنان خود به اهمیت دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم در مورد اهمیت دفاع می فرماید : اگر افراد با ایمان و غیور در مقابل هجمه ها و غارتگران متجاوز دست روی دست بگذارند و از ارزش های خودشان دفاع نکنند اثری از معابد و مراکز عبادت الهی باقی نخواهد ماند.
نوروزی خاطر نشان کرد : در عصر حاضر جنگ ،جنگ نرم است و ما باید از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کنیم چرا که میدان دفاع بسیار گسترده است و دشمن از هر ابزاری جهت ضربه زدن به مسلمانان استفاده می کند.
رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ترس دشمنان از مسلمانان افزود: دشمن و استکبار جهانی از عبودیت و بندگی مسلمانان می ترسد و ما باید همیشه پایبند ارزش های انقلاب باشیم و همیشه آماده رویارویی با دشمنان را داشته باشیم.