سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امور فرهنگی و کانون قرآن و عترت دانشکده علوم قرآنی خوی


مراسم زیارت عاشورا با قرائت حاج آقا نوروزی رئیس محترم دانشکده علوم قرآنی خوی با حضور اقشار مختلف مردم ، مسئولین و کارکنان و دانشجویان دانشکده علوم قرآنی خوی در محل مسجد این دانشکده برگزار شد.این دو شهید گمنام 22 و 35 ساله هستند که در عملیات خیبر در سال 1361 به شهادت رسیدند و با تفحص کمیته جستجوی مفقودان ستادکل نیروهای مسلح در منطقه جزیره مجنون پیدا و از طریق مرز شلمچه مدتی پیش وارد ایران اسلامی شدند.

 




      


همزمان با سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) این دو شهید سرافراز باحضورگسترده مردم و مسئولان شهرستان خوی تشییع و بخاک سپرده شد .

cWqNT8T7QqGS

به گزارش خبرنگار ایحا  همزمان با سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) این دو شهید سرافراز باحضورگسترده مردم و مسئولان شهرستان خوی از مسجد صاحب الزمان تا پارک داغلار باغی شهر فیرورق تشییع و بخاک سپرده شد .
این دو شهید گمنام 22 و 35 ساله هستند که در عملیات خیبر در سال 1361 به شهادت رسیدند و با تفحص کمیته جستجوی مفقودان ستادکل نیروهای مسلح در منطقه جزیره مجنون پیدا و از طریق مرز شلمچه مدتی پیش وارد ایران اسلامی شدند.
مراسم وداع با این شهیدان گمنام نیز با حضور گسترده مردم دارالمومنین خوی و فیرورق در مسجد صاحب الزمان فیرورق با مداحی حاج ولی نورورزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی با شکوه خاصی برگزار شدو مداحان اهل بیت ع بیاد شهدا کربلا و شهدای هشت سال دفاع مقدس مداحی و حاضران عزاداری کردند.




      


مراسم بزرگداشت شهید استاد مطهری و گرامیداشت هفته معلم با حضور اساتید کارکنان و دانشجویان در دانشکده علوم قرآنی خوی برگزار شد

 

به گزارش پایگاه قرآنی- دانشگاهی ایحا از خوی ، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری و هفته معلم با شرکت خانواده های اساتید و کارکنان در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده برگزار گردید.

در این مراسم دکتر نوروز امینی عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی خوی شهید استاد مرتضی مطهری را الگوی جامعه مخصوصا جوانان توصیف کرد و اظهار داشت: شهید مطهری پیوند بین دین و مدرنیسم را با زبان روشنفکری به همه مردم بیان نمود.

وی در ادامه با اشاره به مهمترین فعالیت های استاد مطهری در بازخوانی منابع دینی را یک اثر بی نظیر خواند و تاکید کرد: شهید مطهری منابع دینی را با فهم و روش جدید باز خوانی کرد تا بتواند نیاز های روز را از متون دینی بیرون بکشد و برای همه اقشار جامعه قابل استفاده باشد

دکتر امینی ارتباط دادن مفاهیم قدیم اسلامی به مفاهیم روز را از دیگر فعالیت های مهم شهید مطهری عنوان کرد و افزود: استاد مطهری بین اسلام و مکاتب مدرن جهان ارتباط وسیعی برقرار کرد تا آنجا که کمونیسم را با استفاده از آموزه های اسلامی نقد میکرد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی خوی اخلاص را از مهمترین ویژگیهای اخلاقی استاد مطهری دانست و تاکید کرد: استاد مطهری همواره کار را برای رضای خدا انجام میداد و توانست در طول عمر پر برکت خود بیش از 90 جلد اثر از خود بر جای بگذارد.

دکتر نوروز امینی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به دانشجویان افزود: شما دانشجویان باید به این افتخار کنید که الگویی مثل شهید مطهری دارید و باید با مطالعه آثار این استاد فرزانه در عرصه اسلام شناسی ، مفاهیم دینی را با زبان روشنفکری به اقشار مختلف مردم ارائه نمایید.