حاج آقا نوروزی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی:

سعه صدر و نداشتن کینه از عوامل مهم وحدت در جامعه است.

ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در جمع بسیجیان حلقه شجره طیبه گفت:سعه صدر و نداشتن کینه از عوامل مهم وحدت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایحاء از خوی ،ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در جمع بسیجیان حلقه شجره طیبه با اشاره به عوامل تزلزل در روابط اجتماعی افراد گفت: دور نگه داشتن دل از هرگونه حرص، حسد و بخل با عث تحکیم روابط در بین افراد است چرا که بدون ایجاد محبت ،ایثار وخدمت کردن انسانها به همنوعان باعث متزلزل شدن روابط اجتماعی افراد جامعه میشود.

امر به معروف و نهی از منکر راه هدایت افراد:

ایشان در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را بهترین وسیله جهت هدایت افراد دانست و افزود:امر به معروف نشانه عشق به مردم ،جامعه و نشانه آزادی بیان است که انسان میتواند با کمک گرفتن از موقعیت خانوادگی افراد و به کار بردن القابی که محبوب همه هست این فرضیه الهی را انجام دهد.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهمترین رفتار های اجتماعی که افراد باید در معاشرت های خود به آنها توجه ویژه ای بکنند تاکید کرد:صله رحم و وفای به عهد از مهمترین اصول زندگی انسانهاست چرا که صله رحم باعث تزکیه عمل و وفای به عهد باعث رشد و تکامل افراد در ارتباطات اجتماعی است.

یکی ار برنامه های حکیمانه الهی رزق متفاوت انسانهاست.

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در را بطه با بهره مندی افراد جامعه از نعمات الهی به طور متفاوت خاطر نشان کرد: خداوند متعال به همه افراد جامعه به طور یکسان روزی نمیدهد چون در آن صورت کمالات معنوی انسانها از قبیل صبر ،تواضع و ... ظاهر نمیشود و این رفتار ها جز در انسانهای با شفقت پدیدار نمیگردد.

دشمن شناسی وظیفه خطیر مسلمانان است.

دبیر ستاد نماز جمعه شهرستان خوی در بخش پایانی سخنان خود دشمن شناسی را وظیفه مهم مسلمانان دانست و تاکید کرد:قرآن کریم در بسیاری از آیات به افکار و توطئه های دشمنان اشاره میکند و این مسلمانان هستند که باید با تمام توان خود برای مقابله با دشمنان همیشه آماده باشند.