دانشجویان باید در امور سیاسی کشور حضوری فعال داشته باشند

 

به گزارش میثم باقرنسب از خوی ، رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در مراسم روز دانشجو و در جمع اساتید ، کارکنان و دانشجویان این دانشکده ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد : دانشجویان باید در امور سیاسی کشور حضوری فعال داشته باشند .
اصولا کسی که سیاسی نباشد و پیرامون خود را نشناسد و در جریان امور واقع قرار نگیرد همچین کسی زنده نیست.
وی در ادامه افزود :اگر کسی بخواهد رسالت دانشجویی خود را به نحو احسن انجام دهد باید در درجه اول بصیرت ، روح نقاد و پرسشگر داشته باشد .
نوروزی تاکید کرد: برخی در این میان دانشگاه را به میدان ساخت جولان و افکار آلوده خویش تبدیل می کنند و با افراط گری های خودشان سعی در راه اندازی و ترویج افکار انحرافی طبق خواسته های شخصی خود می نمایند.
رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی تصریح کرد : برای اینکه بتوانیم در دانشگاه ها تولید فکر بکنیم و همراه با مسائل روز دنیا پیش برویم ، باید از روشهای مختلف همچون برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و جلسات پرسش و پاسخ با عواملی که باعث ترویج تفکر غرب در محیط دانشگاه ها می شوند جلوگیری کنیم و جواب گوی نیازهای اساسی و فکری دانشجویان باشیم.
عضو هیأت علمی دانشکده علوم قرآنی خویدر بخش دیگری از سخنان خود انتقاد پذیر بودن را مهمترین دلیل پیشرفت یک جامعه دانست و افزود: اساتید دانشگاه ها باید از وجود دانشجویان منتقد بهره ببرند چرا که اگر انتقادی وجود نداشته نباشد نمی توان پیشرفت کرد . باید همیشه آمادگی لازم را برای پاسخگویی به انتقاد دانشجویان داشته باشند.
در ادامه این مراسم دکتر امینی عضو هیأت علمی دانشکده علوم قرآنی خوی که یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود با اشاره به اهمیت دوران دانشجویی اظهار کرد : دوران دانشجویی به لحاظ شرایط مختلف از جمله شور و هیجان ، قدرت ایمان دانشجویان و قرار گرفتن در یک محیط کاملا جوان و پرانرژی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید قدر شناس این دوران بود و در مسیر امام و انقلاب حرکت نمود.
امینی توحید افعالی را یکی از مهمترین ویژگی های خط امام توصیف کرد و افزود : دانشجویان انقلابی باید با شناخت اصول خط امام (ره) جلوی استکبار جهانی بایستد.
وی در ادامه تصریح کرد : تولید فکر و علم نو در دانشگاه ها، شیوه های جدید استدلال ، نو آوری و شناخت خط اصیل امام خمینی (ره) باعث پیشرفت جایگاه علمی دانشگاه ها میشود و دانشجویان باید در علوم انسانی قدرت تحلیل داشته باشند.
دکتر امینی مهمترین آسیب دوران دانشجویی را فقدان هدف در برخی از دانشجویان دانست و افزود: دانشجویان بایستی برای آینده خودشان هدف های والایی را انتخاب کنند و از بی برنامگی و غفلت از تنگی زمان به دور باشند.
وی در بخش پایانی سخنان خود بینش سیاسی را مقدم بر فعالیت سیاسی خواند و تاکید کرد: دانشجویان باید بینش سیاسی داشته باشند و با حساس بودن به دردهای جامعه ، همراهی با توده های مختلف مردم و سرلوحه قرار دادن وصایای شهداء و امر به معروف ونهی از منکر فعالیت های سیاسی خود را به نحو احسن انجام دهند.