رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی:رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی

بالاترین گناه بعد از شرک ،ایمنی از مکر الهی است.

ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در جمع اساتید و کارکنان گفت:بالاترین گناه بعد از شرک به خدا ،ایمنی از مکر الهی است.

به گزارش خبرنگار ایحاء از خوی ،ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در جلسه هفتگی قرائت و تفسیر قرآن کریم با اشاره به آیات 96الی 100از سوره مبارکه اعراف گفت:راه سعادت و خوشبختی در سایه ایمان به خدا و تقوای الهی است چرا که وقتی انسان در برابر نعمات خداوندی شکرگزار باشد خداوند متعال برکات آسمانی را نازل میکند و اگر آیات الهی را تکذیب و ظلم و فساد در جامعه راه بیاندازند مورد خشم پروردگار و مجازات الهی واقع میشود.

نوروزی در ادامه افزود:در حقیقت، ایمن نبودن از مکر الهی به معنی ترس از مسئولیت ها و خوف از کوتاهی در انجام وظایف است که همواره باید این "ترس "با "امید"به رحمت او بطور مساوی در دلهای افراد با ایمان باشد.ولی مجرمان زیانکار آنچنان غرق در مادیات شده اند و کیفرهای الهی رافراموش کرده اند که خود را در نهایت امنیت میدانند غافل از اینکه انسانها در همه حال شب و روز از بلاهای آسمانی خداوند نمیتوانند دور باشند.

وی درادامه باتاکید بر حفظ ایمان و تقوا و ایجاد همدلی و همبستگی بین مسلمانان افزود:کسانی که در صراط مستقیم که همان راه سعادت و خوشبختی است حرکت کنند از همه بلاها و مجازات الهی در امان خواهند بود

مداح اهل بیت عصمت و طهارت در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه صفر اظهار داشت :ماه صفر، ماه حزن و اندوه ائمه اطهار علیهم السلام است و بنابه فرموده پیامبر اعظم سلام الله علیها در این ماه هرکس  صدقه بیشتری دهد خداوند متعال گناهان کبیره اورا میبخشد  .

وی همچنین با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) در مورد ماه صفر گفت:رسول خدا صلی الله علیه وآله میفرماید: هرکس به خروج ماه صفر را برای من خبر دهد من اورا به بهشت بشارت میدهم.