رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در جلسه هفتگی قرائت و تفسیر قرآن کریم گفت: دعا برای فرج آقا امام زمان (عج)در رأس تمام ادعیه های شیعیان است.

به گزارش میثم باقرنسب-مسئول روابط عمومی ، ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در جمع اساتید و کارکنان با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص)در مورد انتظار گفت: رسول اکرم(صلی الله علیه و آله)میفرماید:اَفضَلُ الاَعمال آُمَّتی اِنتظارالفَرَج . (افضل ترین و برترین اعمال امت من انتظار برای فرج می باشد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در ادامه افزود:همه اعمال ،رفتار،گفتار و کردارمان باید در راستای حس انتظار باشد که در این صورت فضیلتش بیشتر خواهد بود

نوروزی با اشاره به تاثیر انتظار در زندگی مسلمانان خاطر نشان ساخت: منتظر بودن برای یک چیز با ارزشی که در آینده به وقوع میپیوندد خیلی لذت بخش تر است چرا که انسان به امید اینکه به آن خواهد رسید با تمام شوق انتظارش را میکشد و همین یقین به انتظار است که نوع و روش زندگی مردم را تحت تاثیر قرار میدهد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی ضمن برشمردن برخی از فوائد خواندن دعای فرج اظهار داشت: قرائت دعای فرج آقا امام زمان با عث نجات یافتن از فتنه های آخرالزمان و آمرزش گناهان می شود و ثواب کسی را دارد که زیر پرچم حضرت مهدی (ع) شهید شود.

وی با اشاره به آگاهی ائمه معصومین در همه اوقات بر احوال انسانها گفت: امامان از اعمال و رفتار ما خبر دارند و همچون مصداق آیه قرآن که می فرماید: قل اعملوا فسیرالله عملکم و رسوله و المومنون. یعنی خدا و رسولش و مومنان از اعمال و رفتار ما آگاهی دارند که مصداق مومنان همان ائمه معصومین هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مکتب تشیع را مکتبی پر از امید و نشاط خواند و افزود: همه افعال شیعیان منتظر باید رنگ و بوی انتظار مهدی ارواحنا فداه را بدهد و این  انتظار باید همراه با عمل باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از وضع جامعه افزود: دشمنان اسلام با تهاجم فرهنگی شیرینی عبادت را میخواهند از دل جوانان ما بگیرند و اگر خود را منتظر امام زمان (علیه السلام) می دانیم می بایست این انتظار زندگی ما را دردست خود بگیرد و نظم دهد و مومنین باید اهل بیت را یاری کنند و همه کارها و عباداتشان خداپسندانه و مهدی (عج) پسند باشد. تا انشاالله شاهد ظهور حضرت بقه الله الاعظم ارواحنا لمقدم الفداه باشیم.