رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی:

حفظ اسلام ،وحدت و عمل به عدالت وظیفه هر فرد انقلابی است

به گزارش میثم باقرنسب از خوی ، همایش تبیین اندیشه های امام خمینی (ره) با شرکت اساتید ،دانشجویان ،طلاب حوزه های علمیه و رؤسای ادارات به همت مراکز آموزش عالی شهرستان خوی برگزار شد.
در این همایش ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی با اشاره به شخصیت علمی ،جامعیت ، بعد عرفانی –فقهی و اصولی امام گفت : شناخت امام رحمت الله علیه در ابعاد مختلف برای هیچ یک از ما قابل درک نیست چرا که امام خمینی (ره ) پا از زمان فراتر گذاشته بود.
ولی نوروزی با اشاره به مدیریت امام در مواقع بحران در طول انقلاب افزود: در بررسی انقلاب های صورت گرفته در جهان به این اصل پی میبریم که در همه انقلاب ها و هر حرکتی که آغاز شده است در استمرار آن دچار مشکل شده اند چون به دلیل نداشتن رهبری جامع و فقیهی عادل وحدت خود را نتوانسته اند حفظ کنند و با شکست مواجه شدند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با گذری بر تاریخ معاصر ایران افزود : در دوران مشروطیت به دلیل تشتت آرا و رهبری باعث شد شخصیتی به نام مدرس به شهادت برسد


نوروزی تاکید کرد : همه افعال و اعمال امام در راستای عمل به تکلیف بود چه زمانی که کتاب کشف الاسرار را در مقابله با کتاب اسرار هزار ساله نوشت و چه زمانی که تصمیم گرفت قطعنامه 598 را بپذیرد و چه زمانیکه عزم راسخ خود را با تمام ناباوریهای سیاستمداران به عذل قائم مقام رهبری جزم کرد.
وی خاطر نشان ساخت : امام خمینی (ره) در طول عمر بابرکتش همیشه مصلحت اسلام و مسلمین را در نظر گرفت و بارها فرمود من اگر مصلحت باشد حرفی را میزنم و دنبالش را میگیرم و از هیچ چیزی نمیترسم .از این جمله امام میتوان فهمید که برای امام راحل عظیم الشان مسئله شخصی و یا جناحی و یا منطقه ای مهم نبود بلکه مصلحت عامه بود.
نوروزی با اشاره به نامه امام به گورباچف اظهار داشت: در حرکت امام اصل بر دعوت به اسلام و گسترش آن بود و نامه امام به گورباچف نیز در همین راستا مطرح است که دعوت به وحدت و عدالت که هدف تمام پیامبران بوده است.
رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان خوی توجه به مقتضیات زمان را یکی از ویژگی های اندیشه سیاسی امام خمینی دانست و افزود: در شرایط فعلی که دشمنان انقلاب از هر طرف دست تهاجم به اسلام و انقلاب باز کرده اند باید در امور مملکت خیلی حساس باشیم و موضع گیری پیامبر اسلام و ائمه معصومین (ع) در طول تاریخ اهمیت نقش زمان و مکان در تصمیم گیریها ست.
عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی خوی در بخش پایانی سخنان خود توجه به حرکت های فرهنگی دشمن را بسیار حساب شده ارزیابی کرده و گفت: اگر به پیام ها و وصیت امام راحل و رهنمود های مقام معظم رهبری مد ظله عامل باشیم هیچ حرکتی نمی تواند ما را تهدید کند