حاج آقا نوروزی

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی:

صبر و استقامت در برابر شدائد ، مشکلات و ناملایمت ها جز با حسن توکل به خدا میسر نمیشود.

به گزارش پایگاه قرآنی - دانشگاهی ایحاء از خوی ، ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی  در جلسه هفتگی قرائت و تفسیر قرآن کریم ویژه کارکنان و اساتید اظهار داشت: صبر و استقامت در برابر شدائد ، مشکلات و ناملایمت ها جز با حسن توکل به خدا میسر نمیشود.

صبر ، رمز موفقیت و کلید حل مشکلات است:

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) اظهار کرد: امیر مومنان (ع) صبر نسبت به ایمان را مثل سر نسبت به جسد میدانند چرا که اگر صبر در انسان وجود نداشته باشد انسان نمیتواند به فلاح و رستگاری برسد.

نوروزی تاکید کرد: صبر ، رمز موفقیت ،پیروزی و کلید حل مشکلات است واگر انسان از این فضایل اخلاقی برخوردار باشد دلش از ناخالص ها و تیرگیها پاک گشته و مشکلات را یکی یکی از بین میبرد.

توبه مایه ی رستگاری انسانهاست:

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توبه تاکید کرد: اگر انسان از کارهای بد خود توبه کند تا پایان زندگی خود ، از بهره نیک و خوش برخوردار خواهد شد کسی که با ایمان نمیرد و با کفر بمیرد توبه اش مورد قبول نیست و به عذاب الهی دچار خواهد شد.

علم خداوند فرا گیر است:

وی در ادامه با اشاره به احاطه علم خداوند متعال بر همه هستی جهان خاطر نشان کرد: علم و رحمت خداوند فراگیر است و هیچ جنبنده ای روی زمین جز با خواست الهی روزی نمیخورد و خداوند بر همه اینها عالم و آگاه هست.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی خوی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به کارکنان افزود: هر زمان که احساس کردید در یک موضوعی اختلاف نظر وجود دارد و وحدت در آن دیده نشود بدانید که توحید نیست و در جایی که تفرقه باشد شیطان در آن اثر کرده است.