رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی:

مهمترین اولویت در نهضت عاشورا معرفت این مکتب است.

ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در جمع دانشجویان گفت:مهمترین اولویت در نهضت عاشورا معرفت و شناخت این مکتب حسینی است.

به گزارش خبرنگار ایحاء از خوی ولی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی در مراسم ویژه پیشواز ماه محرم الحرام که با شرکت جمعی از اساتید ،کارکنان و دانشجویان تشکیل یافته بود ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام افزود: مهمترین اولویت در نهضت عاشورا ، معرفت و شناخت این مکتب حسینی است چرا که اگر این معرفت درونی در انسان ناقص باشد راه به جایی نخواهد برد.

نوروزی در ادامه با اشاره به گسترش مکتب حسینی در سرتاسر دنیا افزود: ماه محرم و نهضت عاشورا فقط مربوط به مسلمانان نیست بلکه تمامی مذاهب مختلف همگی از این نهضت درس میگیرند و بطوریکه گاندی آتش پرست هندوستان در این باره میگوید :من زندگی امام حسین، آن شهید بزرگ اسلام را به دقّت خوانده‌ام و توجّه کافی به صفحات کربلا کرده‌ام. بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، باید از امام حسین پیروی کند.

وی در ادامه با اشاره به اظهار نظر برخی دیگر از رهبران از جمله محمد علی جناح در مورد شخصیت حضرت حسین بن علی (ع) خاطر نشان ساخت: رهبر فقید پاکستان در این باره میگوید: هیچ نمونه‌ای از شجاعت بهتر از این که حسین از لحاظ فداکاری و شهامت نشان داد، در عالم پیدا نمی‌شود. به عقیده من، تمام مسلمانان باید از این شهیدی که خود را در سرزمین عراق قربانی کرد، پیروی کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عوامل پایداری نهضت عاشورای حسینی گفت: اولین عاملی که این نهضت را بعد از چندین سال همچنان ماندگار کرده است انگیزه ی این نهضت بود چراکه ارزش هرکاری به انگیزه ی آن کار مربوط میشود و وقتی یک کاری فقط و فقط بخاطر خدا و انگیزه الهی داشته باشد، ماندگار خواهد بود.

گریه شیعیان بر مظلومیت اباعبدالله عامل مهمی در پایداری نهضت عاشوراست.

وی در ادامه ضمن برشمردن برخی دیگر از عوامل موثر در ماندگاری نهضت حسینی افزود: دومین عامل موثر در ماندگاری این نهضت گریه شیعیان بر مظلومیت اباعبدالله است و هرموقع انسان برای مظلومیت اباعبدالله گریه کند این اشک همیشه ماندگار خواهد بود چون فقط برای رضای خدا جاری میشود.

نوروزی در بخش پایانی سخنان خود درس گرفتن از نهضت عاشورا را مهمترین عامل پیروزی مسلمانان جهان دانست و افزود: ما باید در این دوره حسینیان و یزیدیان زمانمان را بشناسیم و با استفاده از حرارت باطنی و محبت درونی حضرت اباعبدالله (ع) بتوانیم توطئه های استکبار جهانی را خنثی نماییم.